Jelgavā nav informācijas par ieceri pilsētā atjaunot RAF mikroautobusu ražošanu
Ražošana esot plānota bijušajā RAF rūpnīcā Jelgavā. Minēto teritoriju pašlaik apsaimnieko "NP Jelgavas biznesa parks", un tā pārvaldniece Arta Nordmane aģentūrai LETA stāstīja, ka neviens nav interesējies par iespēju parkā ražot autobusus. Turklāt teju visas ražošanas telpas "NP Properties" parkā ir aizņemtas, un brīva esot tikai viena 2500 kvadrātmetru plaša telpa.
Arī pašvaldības pārstāve Egita Veinberga aģentūrai LETA apgalvoja, ka pašvaldībai nav informācijas par iecerēm pilsētā atjaunot transportlīdzekļu ražošanu.
"Rossijskaja gazeta" 2018.gada rudenī ziņoja, ka 30.augustā reģistrēta "Rīgas Autobusu Fabrika, RAF", un ražošana plānota bijušajā mikroautobusu rūpnīcā RAF Jelgavā. Uzņēmuma īpašnieks Ukrainas pilsonis Kirils Šumeiko laikrakstam teicis, ka pirmām kārtām tiek domāts par elektriskā pilsētas transporta ražošanu mazās sērijās.
"Faktiski [bijušajā rūpnīcā] RAF grib sākt izlaist pilsētas mikroautobusus ar elektropiedziņu, kā arī nelielus trolejbusus. Visticamāk, tas būs transportlīdzeklis uz vienas bāzes vai autobusa un trolejbusa hibrīds, kas varēs pieslēgties pilsētas kontakttīklam, lai veiktu uzlādi un pārvietotos, kā arī tam būs sava rezerve kustībai ar akumulatoriem," stāstījis Šumeiko.
Viņš piebildis, ka izstrādātāji Latvijā ir pārliecināti par šāda transportlīdzekļa milzīgo potenciālu un to, kas tas būs pieprasīts, īpaši pēc stingru ekoloģisko normu ieviešanas Eiropas pilsētās, kas ierobežo dīzeļdzinēju lietošanu.
Bijušajā rūpnīcā RAF iecerēts ražot arī autopiekabes, kuras plānots prezentēt jau nākamgad. Tiek arī pieļauts, ka varētu tikt montēti mikroautobusi ar zīmolu RAF sadarbībā ar vienu no pasaules autoražotājiem - šī projekta sākums iecerēts 2020.gadā, raksta "Rossijskaja gazeta".
Mikroautobusu rūpnīca RAF finansiālo problēmu dēļ pārtrauca darbību 1998.gadā.
Uz sarakstu