Pasākumu biļetes Latvijas iedzīvotāji visbiežāk dāvina ģimenei
Arī gādājot par Ziemassvētku dāvanām, teju katrs otrais jeb 49% aptaujāto apsvēruši iespēju dāvināt pasākuma biļetes, bet vēl vairāk - 87,3% labprāt tās saņemtu dāvanā. Izvēloties pasākumus, uz kuriem iegādāties biļetes dāvanai, lielākā daļa aptaujāto priekšroku mēdz dot koncertiem, teātra izrādēm un kino, norādot, ka šādā veidā dāvanas saņēmējam sniedz iespēju apmeklēt kādu sen gaidītu pasākumu. Šāda dāvana lielākoties – 94% gadījumu – tiek pasniegta ģimenes locekļiem, draugiem un kolēģiem, savukārt biznesa partneriem pasākumu biļetes pasniedz vien retais.
"Nav nekāds pārsteigums, ka pasākumu biļetes dāvanā visbiežāk tiek pasniegtas tuvākajiem līdzcilvēkiem – lai gan pasākumu piedāvājums ir plašs, nepārzinot dāvanas saņēmēja intereses vai mūzikas gaumi, izvēlē var viegli kļūdīties. Apzinoties šo risku, daudzi tomēr izvēlas citas mazāk personiskas dāvanas un atturas iegādāties biļetes uz pasākumiem. Tiesa gan, mūsdienās tas, ka dāvanas saņēmējs nav personiski pazīstams, vairs nav šķērslis šādas dāvanas izvēlei, jo biļešu tirdzniecības vietās var iegādāties arī dāvanu kartes dažādos nominālos, kas ļauj dāvanas saņēmējam pašam izvēlēties vistīkamāko pasākumu, kuru apmeklēt," skaidro Biļešu servisa pārdošanas daļas vadītājs Kaspars Lācis.
Iegādājoties pasākuma biļeti, Latvijas iedzīvotāju galvenais kritērijs ir dāvanas saņēmēja vēlmes (72,1%) un cena (22%). Vien neliela daļa aptaujāto (5%) biļetes uz pasākumiem iegādājas, jo uzrunājusi pasākuma reklāma publiskajā telpā. Interesanti, ka tikpat daudz aptaujāto atzinuši, ka dāvināt pasākumu biļetes izvēlas tādēļ, ka tas ir ērts risinājums, kas ļauj izvairīties no ilgas galvas lauzīšanas par īstās dāvanas izvēli. Interneta aptauja veiktā šī gada decembrī, aptaujājot 355 respondentus visā Latvijā.
Uz sarakstu