Zinātnisks pierādījums: Nepieciešamas 66 dienas, lai mainītu savu dzīvi

Pixabay
Pixabay

Mūsu atalgojuma sistēma smadzenēs ļoti labi pamana, kas mums pagātnē ir nācis par labu un kas nē. Mēs bieži apzināmies savus sliktos ieradumos, tomēr nespējam no tiem atradināties. Zinām, ka sports ir nepieciešams, bet atliekam treniņus, ļaujamies slinkumam, jo tāda ir cilvēka daba.

Paraugoties dziļāk uz šiem labajiem un sliktajiem ieradumiem ar kuriem bieži vien grūti darboties, zinātnieki ir atklājuši, ka nepieciešamas 66 dienas, lai pieradinātu sevi pie jauniem veselīgiem vai vienkārši nepieciešamiem ieradumiem, vai tieši pretēji atradinātos no kaitīgajiem. Šis atklājums detalizētāk aprakstīts Eiropas sociālās psiholoģijas žurnālā 2009.gada pētījumā.

Pētījumā piedalījās 97 dalībnieki, kuri izvēlējās sev jaunu ieradumu. Savukārt zinātnieki 12 nedēļu garumā fiksēja kādas ir dalībnieku sajūtas un kad iestājas laiks, kad cilvēks sāk pierast pie jaunā ieraduma. Atslēga slēpjas vārdā "ieradums", lai veidotos jauni ieradumi tie regulāri jāattīsta un jāpiekopj. Pēc pētījuma dalībnieku vidējā rādītāja, lai jaunie ieradumi kļūtu automātiski ir jāpaiet 66 dienām. 

Jaunu ieradumu iegūšana var izskatīties, piemēram, šādi pieņemsim, ka Jūsu jaunais ieradums ir skriešana, nosakiet sev konkrētu laiku un biežumu, kad Jūs atvēlēsiet tam laiku, piemēram, pirms vakariņām. Organisms pieradīs pie šī laika un ar laiku Jums automātiski gribēsies to darīt. Ja Jūsu netikums ir saldumi pēc pusdienām, centieties aizvirzīt domas darot kaut ko citu, piemēram, ejot pastaigāties. 
Jaunie ieradumi neliks aizmirst vecos, tomēr ar laiku tie kļūs spēcīgāki par vecajiem ieradumiem. 

Grūtāk ir ar atkarībām no alkohola un smēķēšanas, jo tas saistīts ar vielām, kas izraisa vēl citus procesus smadzenēs, kurus nav tik viegli apmānīt.