Banner 980x90

Sankciju dēļ tomēr aizkavējas vagonbūves rūpnīcas Jelgavā

Saistībā ar rietumvalstu Maskavai noteiktajām sankcijām aptuveni par pusgadu aizkavējas AS "Baltic Railway Holding" (iepriekš "UVZ Baltija") vagonbūves rūpnīcas būves pabeigšana Jelgavā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

AS "Baltic Railway Holding" valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums bija spiests pārcelt rūpnīcas atklāšanas laiku un patlaban tās pabeigšanu orientējoši plāno uz 2015.gada jūliju, nevis uz šā gada beigām, kā bija plānots sākotnēji.

"Mēs tiešām saskārāmies ar noteiktām grūtībām, kas saistītas ar turpmāko mūsu projekta finansēšanu pēc tam, kad tika pastiprinātas starptautiskās sankcijas pret Krieviju attiecībā uz naudas plūsmu, taču mēs ar šīm grūtībām sekmīgi tiekam galā, jo mums ir ļoti labi biznesa partneri un sakari," pauda Sačiks.

Uzņēmuma pārstāve Tatjana Mitina piebilda, ka sankcijas neapdraud projekta virzību, bet tikai aizkavējušas to, turklāt ar šādām tehniskām vai organizatoriskām grūtībām patlaban saskārušies arī daudzi citi uzņēmumi.

Kā ziņots, oktobrī uzņēmuma pārstāve informēja, ka sākotnēji bijis priekšstats, ka Latvijas uzņēmuma darbību un vagonu rūpnīcas izveidi neietekmēs starpvalstu sankcijas, tostarp arī ES sankcijas pret uzņēmuma māteskompāniju - Krievijas lielāko vagonbūves koncernu "Uralvagonzavod" (UVZ).

LETA jau ziņoja, ka Jelgavā topošās vagonu rūpnīcas uzņēmums, AS "UVZ Baltija", septembrī mainījis nosaukumu uz "Baltic Railway Holding".

Viens no iemesliem uzņēmuma nosaukuma maiņai bijusi pēdējā laikā augusī publicitāte par UVZ saistību ar tanku ražošanu, kam ar Latvijas uzņēmumu neesot nekā kopīga, tāpēc nosaukums mainīts, lai tajā akcentētu tieši vagonu būvi.

"Ja padziļināti uzlūko UVZ uzņēmumu tīkla savstarpējo saistību, tad Latvijas uzņēmums pat nebūs kā "meita", bet drīzāk - "mazmeita", un "Baltic Railway Holding" nav nekā kopīga ar militāro rūpniecību," piebilda Mitina.

Kā liecina "firmas.lv" informācija, 11.septembrī reģistrēts uzņēmuma jaunais nosaukums - "Baltic Railway Holding". Tad reģistrēta arī amatpersonu maiņa un juridiskās adreses izmaiņas - no vēsturiskās adreses Rīgā, Strēlnieku ielā 9-7 uz jaunu adresi - Rīgā, Annas Sakses iela 4.

Septembrī stājušās spēkā jaunās ES sankcijas pret Krieviju, kas vērstas pret naftas un aizsardzības uzņēmumiem, kā arī pret valstij piederošajām bankām, liedzot tām piekļuvi Eiropas finanšu tirgiem.

Saskaņā ar iepriekš plānoto grafiku vagonbūves rūpnīcai Jelgavā bija jāsāk darboties šī gada decembrī, lai nākamā gada martā tā varētu sākt strādāt jau ar pilnu jaudu, iepriekš komentēja Mitina.

Iepriekš jau ziņots, ka augustā Jelgavā ekspluatācijā nodots jauns Aviācijas ielas posms no Garozas ielas līdz topošās vagonu rūpnīcas iebrauktuvei un pabeigta Cukura ielas posma rekonstrukcija no Aviācijas ielas līdz Cukura ielai 22.

"Baltic Railway Holding" rūpnīcas būvniecība Latvijā tika atklāta pagājušā gada 5.jūnijā, piedaloties arī Valsts prezidentam Andrim Bērziņam.

Krievijas koncerna "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors Oļegs Sijenko pērn preses konferencē pēc ceremonijas pastāstīja, ka tā būšot modernākā vagonu rūpnīca Eiropā un tuvākajā laikā vienīgā spēs nodrošināt modernas tehnoloģijas ražošanā. Koncerna vadītājs skaidroja, ka jaunajā rūpnīcā Jelgavā tiks uzstādītas tādas iekārtas, kas ļaus dažu stundu laikā pārkārtot ražošanu citādam vagonu modelim. Rūpnīca ražos preču vagonus, kas pielāgojami dažādiem sliežu ceļu standartiem.

Paredzēts, ka jaunajā vagonbūves rūpnīcā komplektēs dzelzceļa vagonus, kā arī veiks to remontu un apkopi. Ražotnē gadā ir iecerēts uzbūvēt līdz 2500 dažāda veida kravas vagonu un sasniegt 113 miljonu eiro apgrozījumu. Gatavo produkciju uzņēmums plāno piegādāt Baltijas un NVS valstīm, bet nākotnē - arī Vācijai un citiem Rietumu tirgiem.

Sākotnēji "UVZ Baltija" rūpnīcā darba vietu varēs atrast teju 200 ar mašīnbūves nozari saistītu profesionāļu, kaut arī pats ražošanas process būs automatizēts.

Iepriekš Sačiks pastāstīja, ka lēmums izveidot ražotni Latvijā ir daļa no Krievijas lielākā vagonbūves koncerna "Uralvagonzavod" (UVZ) programmas, kas paredz darbības izvēršanu ārzemēs.

Rūpnīca atradīsies bijušās Jelgavas cukurfabrikas teritorijā, tās būvniecībā un teritorijas labiekārtošanā uzņēmums plāno investēt 20 miljonus eiro.

Uzņēmums "Baltic Railway Holding" ("UVZ Baltija") dibināts 2012.gada jūlijā. Tā apmaksātais pamatkapitāls ir 11 525 260 eiro. 100% "UVZ Baltija" akciju pieder koncerna "Uralvagonzavod" kompānijai "UVZ International S.a.r.l.".

1936.gadā dibinātais "Uralvagonzavod", kura 100% akciju pieder Krievijas valsts īpašumu federālajai pārvaldes aģentūrai "Rosimuščestvo", aptver ražošanas uzņēmumus, zinātniski pētnieciskos institūtus un konstruktoru birojus. "Uralvagonzavod" būvē vilcienu vagonus, ceļu būves mašīnas un kara tehniku. Koncerna apgrozījums 2011.gadā bija trīs miljardi ASV dolāru (aptuveni 2,2 miljardi eiro).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)