Kāpēc augstpapēžu kurpes nav veiksmīga izvēle?

Pixabay
Pixabay

Kurai daiļā dzimuma pārstāvei gan negribas uzlaikot jaunas augstpapēžu kurpes, vizuāli sevi padarīt slaidāku un piešķirt sev īsto stāju? No vienas puses varētu likties, jā, papēži ir nogurdinoši, bet tā taču nav liela bēda, galvenais, ka pašām patīk. Tomēr papēžu nēsāšana (it īpaši regulāri) atstāj negatīvas blaknes uz visu ķermeni. 

Kā skaidro pediatrijas ķirurģe Ņujorkā Hilarija Brenere (Hillary Brenner), valkājot papēžus, viss svars koncentrējas uz pēdām, tad uz potītēm, ceļgaliem, gurniem un muguru, tas izraisa papildus spiedienu uz locītavām, kas ar laiku var novest pie artrīta. Speciāliste akcentē, ka augstpapēžu valkāšana var izraisīt arī spēcīgākas sekas, piemēram, plaisas un lūzumus kaulos. Papēžu regulāra nēsāšana saspiež nervus pēdās, kas arī izraisa salīdzinoši izplatītu īkšķa kauliņa deformāciju uz kājām, kas izraisa ne tikai diskomfortu, bet arī sāpes. 

Augstpapēžu kurpes ne tikai nav labas veselībai, bet arī padara dzīvesveidu vairāk sēdošu. Valkājot augstpapēžu kurpes, iespējams kļūt pasīvākai, it īpaši, ja kurpes ir neērtas, negribas spert lieku soli. 

Ja, tomēr gribas valkāt papēžus ieteicams piemeklēt tādus, kuri nav augstāki par 6 cm, kā arī izvairieties no kurpēm ar spiciem galiem. Bet, ja nu ļoti gribas uzvilkt vismaz 10 cm augstus papēžus, nēsājiet tos ar apdomu!