Jelgavas novada dome pirks sešus mikroautobusus

Jelgavas novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dace Kaņepone aģentūru LETA informēja, ka plānotā sešu mikroautobusu iegāde notiks saskaņā ar pašvaldības autoparka reorganizācijas un efektivitātes uzlabošanas iecerēm.
Saskaņā ar lēmumu plānots iegādāties piecus astoņvietīgus mikroautobusus un vienu mikroautobusu ar 19 vietām. Četri astoņvietīgie mikroautobusi paredzēti pagastiem - Vircavai, Jaunsvirlaukai un Platonei, bet deviņpadsmitvietīgie busiņi tiks Valgundei, Jelgavas novada sporta centram, savukārt viens - pašvaldības centrālās administrācijas darba vajadzībām.
"Astoņvietīgie mikroautobusi ir optimālākais risinājums pagastu darba nepieciešamībām," skaidroja Jelgavas novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Valdis Buividaitis.
"Tas pilnā mērā nodrošina darbam nepieciešamo funkcionalitāti gan pasažieru ietilpībā, gan kravu pārvadāšanai. Turklāt šādu auto vadīšanai pietiek ar "B" kategorijas vadītāja apliecību, kas savukārt nozīmē, ka tos izmantot varēs plašāks pagastu pārvalžu darbinieku loks, nealgojot tam papildu šoferi," skaidroja pašvaldības vadības pārstāvis.
Viņš turpināja, ka vien dažos gadījumos pagastu pārvaldēs ir vajadzīgi lielākas ietilpības autobusi, piemēram, šobrīd Jaunsvirlaukā ir deviņpadsmitvietīgs autobuss, bet tas vairāk saistīts ar ikdienas praksi pārvadāt personas ratiņkrēslā. Līdzīgi tas attiecināms arī uz gaidāmo iepirkumu, kurā plānots iegādāties lielākas ietilpības mikroautobusu Valgundei, ņemot vērā lielo autobusa noslodzi kultūras un izglītības jomā.
Buividaitis skaidroja, ka šis iepirkums ir daļa no pašvaldības autoparka atjaunošanas un efektivitātes uzlabošanas pasākumiem.
"Ar laiku vairākas funkcijas no pagastiem pārgājušas uz pašvaldības komunālo uzņēmumu, kā arī citām struktūrvienībām, līdz ar to arī nepieciešamība pēc plašāka autoparka vai specializētām tehnikas vienībām pagastos sarūk. Tomēr tajā pat laikā aizvien nepieciešams nonākt pie saimnieciski izdevīga autotransporta vienību skaita nobraukuma un vecuma attiecības. Ar to gribu teikt, ka patlaban mūsu bilancē joprojām ir transporta vienības, kuras pēc to kalpošanas beigām vai biežāk remontu un ekspluatācijas dārdzības dēļ esam spiesti nodot lūžņos, jo izsolē tādas pirkt neviens negrib, un tas ir saprotams," klāstīja pašvaldības izpilddirektora vietnieks.
"Kā daudzi auto eksperti norāda, ekonomiski prognozējams auto ekspluatācijas laiks, kurā nosacīti varam izrēķināt un plānot, cik tad autotransporta vienības lietošana izmaksā noteiktā laika posmā, ir pieci gadi. Pēc šī termiņa nekādu prognožu nav, jo remonti var būt nepieciešami būtiskiem tehniskajiem mezgliem, kas to ekspluatācijas izmaksas un rentabilitāti var padarīt saimnieciski neizdevīgus," pauda Buividaitis.
Galīgās izmaksas tiks precizētas pēc iepirkuma procedūras noslēguma, kad būs zināmi pretendentu piedāvājumi.