Jelgavas domes opozicionārs lūdz KNAB izvērtēt vietējā autobusu parka iepirkumus par autobusu nomu un mazgāšanu
Savā iesniegumā Zīverts atsaucies uz TV3 raidījumā "Nekā personīga" ziņoto, ka starp diviem pretendentiem konkursā par pilsētas autobusu mazgāšanu izvēlēta neilgi pirms iepirkuma dibināta firma "JBR Group" ar viena eiro pamatkapitālu, bez pieredzes šajā jomā un bez sertificētas mazgātuves.
Raidījums noskaidrojis, ka iepriekšējos konkursos bija prasība pēc vismaz divu gadu pieredzes auto mazgāšanā, kā arī bija jāpierāda, ka uzņēmumam ir vides prasībām atbilstoša mazgātuve. No jaunā iepirkuma nolikuma šīs prasības izņemtas. "Nekā personīga" noskaidrojis, ka 1,2 miljonu eiro vērtajā iepirkumā uzvarējušā "JBR Group" autobusus mazgā JAP teritorijā. Uzņēmums iepirkuma uzvarētājam iznomājis pašu neizmantoto autobusu mazgāšanas angāru 600 kvadrātmetru platībā.
Tāpēc Zīverts lūdz pārbaudīt, vai pašvaldības kapitālsabiedrība ir veikusi visas likumā paredzētās darbības, iznomājot telpas "JBR Group". Viņaprāt, telpu nomas maksa ir krietni zemāka par tirgū esošo.
Tāpat KNAB būtu jāvērtē, vai telpu nomas līgums nav radījis iepirkuma uzvarētājam priekšrocības un īpašus apstākļus attiecībā pret citiem komersantiem, kā arī to, vai iepirkumu nav ietekmējis Rāviņš.
Savā iesniegumā Zīvers vērš KNAB uzmanību arī tam, ka JAP ilgstoši iznomā pilsētas pasažieru sabiedriskā transporta autobusus no AS "Ferrus", kur pašvaldības kapitāldaļu turētāja pārstāvja Rāviņa dēls Rihards Rāviņš ir valdes loceklis ar tiesībām atsevišķi pārstāvēt uzņēmumu. Zīverts norāda, ka šajā gadījumā iespējams interešu konflikts.
Aģentūrai LETA Zīverts pastāstīja, ka KNAB sola vērtēt iesniegumā minēto, taču pašlaik plašāka informācija no biroja vēl nav saņemta.
Jau vēstīts, ka JAP turpmākos gadus turpinās nomāt autobusus no "Ferrus", un kopējā līguma summa līdz 2021.gada otrajai pusei sasniegs 4 152 560 eiro.
JAP valdes loceklis Gints Burks aģentūrai LETA noliedza, ka iepirkuma specifikācija būtu radīta kādam konkrētajam uzņēmumam, jo Eiropā esot autoparki, kas var piedāvāt atbilstošu vienas markas un modeļa autobusu skaitu. Arī ieguldījums autobusu pārkrāsošanā, ja tāda piegādātājam būs nepieciešama, būšot neliels, salīdzinot ar līdzekļiem, ko iznomātājās iegūs, sniedzot pakalpojumus JAP.
Uz sarakstu