Jelgavas autobusos radio pagaidām neskanēs
Jelgavas sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP) autobusos radio pagaidām neskanēs, pilsētas informācijas portālam Jelgava24.lv pastāstīja JAP valdes loceklisPēteris Salkazanovs.
JAP pieņēmis lēmumu uzņēmuma autbusos radio neatskaņot, tiesa - aprēķini par to, cik varētu izmaksāt radio klausīšanās licenču iegāde, arī nav veikti. Visiem pasažieru pārvadātājiem valsts par pagājušo gadu palikusi parādā 1,9 miljonus latu, savukārt pēc pašreizējām aplēsēm par šogad sniegtajiem pakalpojumiem pasūtītājs – valsts, paliks parādā 6,3 miljonus latu. Salkazanovs skaidroja, ka situācijā, kad pasūtītājs pakalpojuma sniedzējam ir palicis parādā, nevar būt nekādu diskusiju par papildus izdevumiem.
Vienlaikus viņš atzina, ka civilās aizsardzības vajadzībām autobusā radio vajadzētu skanēt nepārtraukti, jo pretējā gadījumā gan pasažieri, gan autobusa vadītājs ir neinformēts par valstī un pasaulē notiekošo.
Latvijas Darba devēju konfederācija ar Kultūras ministriju turpina risināt jautājumu par radio klausīšanos sabiedriskajā transportā. Salkazanovs piebilda, ka diskusijas ir asas un galīgā nostāja – vai ir jāmaksā par radio atskaņošanu sabiedriskajā transportā, vēl nav zināma.
Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Sandra Maļuha portālam Jelgava24.lv pauda nostāju, ka lielākā daļa pasažieru pārvadātāju visticamāk atteiksies no radio atskaņošanas autobusos. "Autobusu parki vairāku gadu garumā centušies optimizēt savu saimniecisko darbību un ietaupītos līdzekļus novirzīt maršrutu tīkla saglabāšanai. Diez vai uzņēmumi, kuri pēdējos gadus ir balansējuši uz iztikas minimuma robežas, uzņemsies šīs papildu izmaksas. Domājams, ka lielākā autopārvadātāju daļa no radio klausīšanās autobusos vispār atteiksies," sacīja Maļuha.
Direkcija vēl nav pieņēmusi lēmumu par to, vai iekļaut licenču iegādi attaisnotajos izdevumos - kas tiek finansēti no valsts budžeta dotācijas, jo diskusija par radio klausīšanās licenču iegādi vēl turpinās. Ja tiks pieņemts lēmums, ka autopārvadātājiem licences tomēr nav jāiegādājas, tad šis jautājums vienkārši "atkritīs".
Licenču iegādes izmaksas katram pārvadātājam var būt ļoti atšķirīgas – tas tieši atkarīgs no autobusu parku lieluma un autobusu skaita tajos.
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks Jelgava24.lv atzina, ka asociācija pārvadātajiem rekomendējusi konkrētās licences neiegādāties. "Ņemot vērā to, ka valsts mums samazina zaudējumu segšanai paredzēto finansējumu un pasažieru pārvadātājiem ir jāslēdz reisi, mēs šobrīd esam rekomendējuši uzņēmumiem atturēties no līgumu slēgšanas par licenču iegādi un radio pakalpojumu izmantošanas. Atvainojiet – mums naudas nav! Tajā pat laikā mums vēl ir jāsamazina gan maršrutu, gan reisu skaits. Mums svarīgāk ir nodrošināt pasažieriem pakalpojumu nekā klausīties radio".
Pašlaik – atskaņot autobusos radio vai nē, ir katra konkrēta uzņēmuma atbildība. Ošenieks sacīja, ka valstij ir jātiek skaidrībā vai sabiedriskajā transportā, tāpat arī birojos, mūzika ir papildus peļņas gūšanas avots vai nav. Pēc asociācijā klāstītā, pasažieris neizvēlās izmantot sabiedrisko transportu lai būtu iespēja paklausīties radio – sabiedriskais transports ir pārvietošanās iespēja. "No vienas puses valsts ir noteikusi, ka iedzīvotāju apziņošana notiek caur radio, no otras puses – šādā veidā tiek iekasēta nauda. Man tas liekas neloģiski! Protams – primāri ir valsts drošība. Es domāju par šo mēs vēl ilgi runāsim".
Pēc portāla Firmas.lv datiem, JAP Komercreģistrā iegrāmatots 2003.gada maijā. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Jelgavas pilsētas dome. Uz sarakstu