Banner 980x90

Aptauja: 47% Latvijas autovadītāju automašīna ir personības izpausme

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

BIGBANK īstenotais Snapshots socioloģiskais pētījums, kas analizē Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveri, atklāj, ka 47% Latvijas autovadītāju automašīna ir arī personības izpausmes sastāvdaļa, bet jaunāku cilvēku mērķa grupā vecumā līdz 29 gadiem auto par savas personības papildinājumu atzīst vairāk nekā puse (53%) vadītāju.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja uzņēmumā, BIGBANK pētījums parāda, ka vairāk nekā pusei (55%) Latvijas autovadītāju auto ir kas vairāk nekā pārvietošanās līdzeklis, kā arī 56% respondentu uzskata, ka braukšana ar auto ir baudījums, bet pārliecinošam vairākumam jeb 86% vadītāju ir svarīgi, lai pārvietošanās ar auto sagādātu prieku.

Turklāt Latvijā braukšanas baudījumu novērtē visdažādāko gada gājumu un ienākumu līmeņu auto vadītāji, bet lielāko virsvērtību savai automašīnai piešķir gados jaunāki cilvēki – aptuveni divas trešdaļas jeb 69% autovadītāju vecumā no 18 līdz 29 gadiem personīgā automašīna ir kas vairāk kā tikai pārvietošanās līdzeklis.

"Pētījums parāda, ka braukšana ar auto ir būtiska Latvijas cilvēku dzīves kvalitātes un identitātes sastāvdaļa neatkarīgi no vecuma vai ienākumiem. Latvijas auto vadītāji ir braukšanas baudītāji, kuriem pārvietošanās ar auto nav tikai funkcionāla nozīme. Tas noteikti ietekmē auto izvēli un braukšanas paradumus, saka Artis Bērziņš, AS "BIGBANK" Latvijas filiāles vadītājs. 

Jautāti par faktoriem, kas visvairāk izceļ auto personību, 40% BIGBANK pētījuma respondentu atzīst, ka auto marka ir galvenais faktors, kas veido automašīnas identitāti, tai seko auto krāsa (ko par svarīgu faktoru vērtē 39%) un konkrētais auto markas modelis (34% respondentu). Auto jauda kā auto personību raksturojošs faktors ir svarīgs 26% aptaujāto vadītāju, tam seko auto interjers (22%), individuālā aprīkojuma elementi, spoileri, īpaši stikli utml. (20%), un riteņu diski (13%). Turklāt, jo jaunāki ir autovadītāji, jo būtiskāka loma tiek piešķirta auto jaudai – to par svarīgu auto identitātes īpašību uzskata 38% jauniešu vecumā līdz 29 gadiem, pretēji vien 18% cilvēku virs 40 gadu vecuma.

BIGBANK pētījums parāda, ka, jo augstāki ir autovadītāju ienākumi, jo specifiskākus faktorus tie vērtē auto personībā. Proti, cilvēkiem ar ienākumiem līdz 300 eiro, izteikti svarīga ir auto marka, ko atzīst 53% šīs mērķa grupas autovadītāju, bet kas šķiet būtiski tikai 29% autovadītāju ar ienākumiem virs 900 eiro. Mērķauditorija ar augstiem ienākumiem (virs 900 eiro) par svarīgākiem auto identitātes faktoriem min krāsu (45%), konkrētu auto modeli (42%) un jaudu 33%.

BIGBANK īstenotais Snapshots Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveres pētījums tika veikts šī gada augustā un tajā piedalījās 500 respondenti.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)