Jelgavas skolēni apgūst digitālo rīku pielietošanu mācībās

Jelgavas Valsts ģimnāzijas 7.un 8.klases audzēkņi otrdien ieguva jaunas zināšanas, kā mācību nodarbības padarīt interesantākas ar mobilo lietotņu un internetā atrodamo rīku palīdzību, piedaloties Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm veidotāju rīkotajās nodarbībās. 

Drošāka interneta mēnesī februārī Amigo komanda viesojas Latvijas skolās, stāstot bērniem par atbildīgu interneta lietošanu un iepazīstinot ar interesantām, izglītojošām mobilajām lietotnēm. Katra klase 40 minūtes garā nodarbībā, izmantojot specializētas mobilās lietotnes un interneta rīkus, noorganizēja improvizētu pasākumu.

Liekot lietā viedierīces, skolēni vienojās par pasākuma tēmu, izlietojamās naudas apjomu, norises datumu, izveidoja ielūgumus un ielūdza dalībniekus, kā arī atskaitījās par paveikto. Katra uzdevuma paveikšana tika novērtēta ar atzīmi, tādējādi dodot iespēju noskaidrot, kuru klašu audzēkņiem veicies vislabāk. Starpbrīžos bērni apmeklēja tehnoloģiju stūrīti, kurā varēja izmēģināt noderīgas mobilās lietotnes un "paviesoties" virtuālajā realitātē ar specializētu briļļu palīdzību.

"Mēs Jelgavas Valsts ģimnāzijā pēc iespējas cenšamies mācību procesā iesaistīt tehnoloģijas, jo esam novērojuši, ka tās bērniem palīdz uztver mācību vielu un motivē labāk mācīties. Ar planšetēm rokās skolēni stundās strādā aktīvāk un izpilda uzdevumus. Tādēļ arī Amigo apmācības bērni uztvēra ar lielu interesi un aizrautību. Daži par daļu demonstrēto lietotņu jau kaut ko bija dzirdējuši, citiem tās bija pilnīgs jaunums. Bērni nemaz neslēpa pārsteigumu, cik viegli var izveidot gaumīgu ielūgumu vai noorganizēt klasesbiedru aptauju," skolēnu atsauksmēs par nodarbībām dalās Jelgavas Valsts ģimnāzijas sociālā pedagoģe, Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm vēstnese Santa Ločmele, kura pati piedalījās visu grupu nodarbībās. S.Ločmele novērojusi, ka ģimnāzisti digitālajā vidē jūtas ļoti komfortabli. Tiesa, laiku pa laikam viņi piemirst par drošības ievērošanu.

Sociālā pedagoģe un 8.klases audzinātāja stāsta, ka reiz apkopojusi izvilkumus no savu skolēnu sociālajiem tīkliem un parādījusi, ko par viņiem var uzzināt ne vien vienaudži, bet arī, piemēram, skolotāji, skolas vadība un vecāki. Audzēkņi bija pārsteigti, bet tas lika aizdomāties, ko drīkst un ko nevajadzētu publicēt internetā.